zondag 14 december 2014

Een lied dat nooit eindigt

De bedoeling van deze ode aan Joshua is dat ik zelf liedjes schrijf over zijn leven, zijn sterven en de periode van rouw na zijn overlijden. Maar soms loop je tegen een bestaand liedje aan waarvan de tekst precies uitdrukt waar je op dat moment mee bezig bent. 
In mijn vorige blog schreef ik al dat liefde oneindig is. Toen stuitte ik op een lied dat ik als tenor in het jongerenkoor van mijn kerk (de toenmalige Verrijzenis van Christus in Nijmegen) zong: ‘Love Is a Song’. We zongen het vierstemmig a capella en ik vond het toen al prachtig. Ook dit lied bezingt de oneindigheid van liefde. Ik besloot het op te nemen in die a capella-versie.
Lange tijd wist ik niet wat de herkomst van het lied was. Het blijkt de titelsong te zijn van de animatiefilm ‘Bambi’  van Walt Disney uit 1942 (!). De tekst is van Larry Morey, de muziek van Frank Churchill. Overigens ook geen idee wie het vocaal arrangement heeft geschreven, dat stond niet vermeld op de bladmuziek, maar ik neem aan een van de dirigenten van het jongerenkoor.


Het lijkt me passend mijn versie van dit lied op World Wide Candle Lighting te publiceren. Het licht, de liefde gaat door…




P.S. Als u benieuwd bent naar het origineel, klik dan hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten