zondag 22 maart 2015

Loslaten (2): The Art of Letting Go


Toen ik 'Had to Let You Go' publiceerde, kondigde ik al aan dat het mijn bedoeling was dat er een tweede deel zou komen. De tekst van dat nummer ging over de stapjes van loslaten die ik moest maken.
Later stelde ik me de vraag hoe je dat eigenlijk moet doen, loslaten. Ik verzamelde al mijn aantekeningen uit mijn 'little black book' en ging me verder inlezen in het onderwerp; aan met name 'Loslaten kun je leren' van Jolet Plomp heb ik veel gehad. Het schrijven van de uiteindelijke tekst was een hele klus. Het onderwerp had een uitgebreide tekst nodig. Er staan wijsheden in die je in fasen kunnen helpen als je een geliefde vanwege de dood moet loslaten. Het bracht mij in ieder geval inzichten. Dingen weten is één; het vervolgens in je leven toepassen is overigens een ander verhaal...
Omdat de twee songs bij elkaar horen, besloot ik dat 'The Art van Letting Go' ook muzikaal een voortzetting van 'Had to Let You Go' zou worden: dezelfde toonsoort, tempo en grotendeels ook dezelfde instrumentatie. Vanwege de lange tekst is het een lang nummer geworden. De gefaseerde tekstopbouw zorgt echter ook voor afwisselende muziek met terugkerende elementen.
Samen vormen de twee songs nu het tweeluik 'Letting Go'. In mijn playlist 'Tribute to Joshua' op SoundCloud kun je de twee nummers na elkaar horen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten