zondag 21 juni 2020

Als we elkaar in de hemel zouden tegenkomen

Vandaag is het Vaderdag. Daarom een cover van Eric Clapton, de beroemde Engelse gitarist, zanger en componist die ook een vader van een overleden kind is. Hij verloor zijn toen vierjarige zoon Conor door een tragisch ongeval en schreef daarover toen ‘Tears in Heaven’. Als we elkaar in de hemel weer zien, zou het dan hetzelfde zijn, zou je mijn naam nog weten, zou je me hand pakken en me helpen op te staan, vraagt hij zich vertwijfeld af. Maar ook dat er daar geen tranen meer zijn, maar vrede. En ook dat hij nog door moet leven, hoe zwaar het ook is, dat hij sterk moet zijn en door moet gaan. Het is een geliefd lied geworden. Daarom vroegen we Popkoor Zuilen waar ik toen in zong (en die het ook op het repertoire had staan) dit lied tijdens de uitvaart te zingen.

In de serie covers/uitvaartliederen bleef ik voor mijn versie dichtbij het origineel, met koorpartijtjes die er al in zaten, maar met toevoeging van eigen koorpartijen (zodat het in de basis driestemmig wordt) en van één element uit het koorarrangement van Popkoor Zuilen.

De tekst vind je hier.

Naar het lied luisteren kan door op de lila knop met witte pijl in de player hieronder te klikken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten