zondag 19 april 2020

Ook een kind leeft niet voor zichzelf?

'Niemand leeft voor zichzelf'. Dat is de titel van het lied uit de GvL-bundel dat ook tijdens de uitvaart van Joshua door het Jacobuskoor werd gezongen.
Ook de tekst van dit lied is geschreven door Huub Oosterhuis, de muziek ditmaal door Floris van der Putt. Dit lied wordt vaak gezongen tijdens uitvaarten. Vandaar dat die ook deze keer werd voorgesteld.
Ik heb het opgenomen, omdat het tijdens de uitvaart van Joshua werd gezongen. Vandaar mijn keuze voor het 'kerkelijk' arrangement (in een enigszins 'Taizé-achtige zetting). Ik zou het nu niet zo snel meer laten horen voor de uitvaart van een kind: daarvoor vind ik de tekst veel te zwaar en deze biedt ook geen troost. Nu, ter gedachtenis aan Joshua.
De tekst vind je hier.
Luisteren naar mijn versie kan door op de lila knop met witte pijl hieronder te klikken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten